19 januari 2007

Träningsvärk av träning eller av skratt?

Har fruktansvärt ont i magen idag, men jag vet inte om det beror på att jag tränade igår eller om det är för att jag höll på att skratta ihjäl mig igår.
Tänkte förresten visa hur det ser ut i min lägenhet i dagsläget, lite annat än det ni redan sett.
(om ni klickar på bilderna blir de stora)

Jag börjar med mitt favorit fönster, ett litet egentligen onödigt och malplacerat fönster.
Jag använder det som hylla för smått och gott som jag gillar, lite kitch, lite tidningar och snygga saker samt några LP-skivor och spritflaskor.


Vi börjar längst till höger; svart spargris från dollarstore med texten; "Skänk en slant".
Bakom står en Nostalgi-tidning, en Skellefteå-tidning och ett anteckningsblock, samt Lp-skivor.
Solfjädern är från Malta och visar bla öarna Gozo och Comnio och mycket andra vackra ställen på Malta. På bilden längst till höger syns min söta kaktus, en nallebjörn jag vunnit på Skellefteå festivalen och tre spritflaskor, Africa, Passoa och Tequila Rose.



Köket är en av mina favoritplatser i lägenheten, dock tycker jag inte om att diska vilket finns bevis på nedan. Mamma får ursäkta att jag inte diskade före jag fotograferade.. sorry.


Köket är renoverat 2001 och är jättefint, bänkskivan behöver bytas då den misshandlats av tidigare ägare och har vattenskador :( Annars är köket jättefint, fina vitvaror och bra planlösning. Under den lilla bänkskivsbiten vid kylskåpet har Holger sin matplats.
Skålarna är från Nordh's Zoo i Skellefteå och underlägget är egentligen en servett. Kommer inte ihåg märket eller designern men den är köpt på Hemtrevnad i Skellefteå.




I köket är nästan en hel vägg täckt med fönster, här precis som i det lilla fönstret i vardagsrummet förvarar jag saker som betyder mycket för mig, böcker, minnessaker, snäckor, stenar och vackra glas som jag anväder som ljuslyktor. Köksbordet är ärvt och slipat och målat av pappa i svart och vitt. Stolarna är köpta på myrorna och är också målade av käre far.




Från det stora fönstret i vardagsrummet ser man denna utsikt, bilden till vänster visar en liten oas där man kan sitta och njuta i solen på sommaren, bilden till vänster visar ishockeyplanen/fotbollsplanen, och även vyn mot lulsundet(som inte syns)



I hallen står en byrå som jag fått överta när föräldrarna renoverade sin hall, ovanpå står ett foto på mitt kusinbarn Wilma, en bok med vackra svartvita fotografier och lampan Schlager från IKEA. Spegelbilden på Marilyn är inköpt på en marknad i Sundsvall.


Hallhylla och skohylla kommer ifrån Åhlens och är i röd-lackad metall, hej-krok kommer också ifrån Åhlens och är köpt på rean för ett år sedan. Skohyllan har dock kollapsat pga den massiva mängd skor som står på den och ska lagas så fort jag får tummen ur och ber någon om hjälp.


För att avsluta detta inlägg som kommer en bild på min nya frisyr, vad tycker ni?


Ja, jag gillar photshop, har inte så där mörkt hår, har lekt med kontrasterna och färgmättnaden :D

Trevlig helg!

Inga kommentarer: