8 januari 2007

Damda daaaaa :)

Och facit till utmaningen kommer här:

1. Jajamensan, min vhs-spelare är ca 25 år gammal, fick överta den när jag flyttade hemifrån för, snart 5 år sedan av mina föräldrar, har alltså funkat 20 år hos dem och 5 år hos mig, nu står den dock i en garderob och ser ensam ut. Min dvdspelare stod i en skrubb i lägenheten som jag flyttade in i för ungefär ett år sedan, efter ett samtal till hyresvärden och en fråga om den hörde till lägenheten eller om den bara var glömd där så hamnade den i min ägo, ingen efterlyste den på 6 månader och då tillföll den mig :D

2. Jag är fruktansvärt mörkrädd, höjdrädd och sen så är källare och vindar bland de läskigaste "rum" som finns.

3. Stämmer bra, jag älskar pinuppor. Facineras över att världen förändrats så snabbt, det som tidigare var otroligt vackert och sensuellt framställs idag som villigt och billigt. :(

4. FEL! Jag pratar inte för över tusen kronor i månaden, ungefär hälften brukar det lätt bli men sällan över 600.

5. Gult, ja. Ramsan "Gult är fult" stämmer faktiskt enligt mig. Min syster älskade gult när hon var yngre, jag har alltid tyckt att det är en väldigt osmaklig färg, vet inte varför men. Färgen gult är bland det fulaste jag vet. Äger en tröja i gult och det är för att den matchade så bra till en kjol jag äger, men det är faktiskt bara till kjolen jag använder den. Förrutom det finns det inte en gul sak till hemma hos mig. Visst väggarna i vardagsrummet, men sista helgen i januari kommer den att täckas med ett ordentligt lager färg i annan kulör.


De som gissat rätt är :
Lars Anders Johansson
Josefin Westergren

Och de som gissat fel är:
Junitjej
Cleopethra

Roligt att det lät så otroligt att min vhs-spelare är så gammal, eller var det faktumet att jag bara haft min dvdspelare i ett år?

Tack för alla svar och grattis till ni som svarat rätt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gottar mig åt min seger!