9 januari 2007

En hemsk vidrig sjuk värld.

Jo, vi lever i en hemsk hemsk värld. Och det värsta är att det aldrig verkar bli bättre.
Sitter på biblioteket idag och läser lite inför eftermiddagens litteraturseminarium, men kan inte släppa den hemska berättelsen jag läste på aftonbladet.se innan jag åkte hit.

En stackars flicka blev våldtagen av 3 män och trots att tingsrätten tror henne så dömdes ingen av männen. För dom ansåg att hon inte var full nog och sen ansåg de att det inte förekommit något våld. Är det inte våld när tre män har sex med en 15 årig flicka mot hennes vilja skulle jag vilja veta?

Vad är det för värld vi lever i? Måste man vara berusad för att det ska räknas som våldtäkt?
Det är en sjuk, vidrig värld vi lever i och det rättssystem som ska skydda oss misslyckas gång på gång. Är det inte dags att någonting ändras?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En stor klump lägger sig i magtrakten när jag läser det Du skriver. Självklart är det våldtäkt. Och självklart ska de straffas. Varför ska offret böra utövarnas skuld? Det gör mig för-b!

Anonym sa...

Det där var helt sjukt! Man vill bara spy.