20 januari 2007

Färgkartor och funderingar

Var och hämtade några färgkartor igår innan jag missade min buss hem. Det är egentligen ganska dumt, för man bestämmer sig kanske för nått som egentligen inte är exakt det man vill ha.

Kvinnan som jobbade på färgaffärn var då inte direkt kunnig heller, jag frågade efter en färg som kanske hade nått metallicstänk i sig, något guldaktigt. Hon svarade att om man ville ha en färg med lite guld i så var man tvungen att köpa till gulfärgen och blanda den själv.

Så vitt jag vet så kan de flesta färgaffärer blanda exakt den färgen man vill ha, men vilken blank eller matthet som passar en bäst. Nåja, jag vet då att jag inte kommer gå dit om jag ska ha färgen tillblandad.

Kanske ska berätta varför jag ränner runt på färgaffärer, på lördag ska vardagsrummet målas om och jag har inte hittat någon färg som jag tycker är perfekt än. Hmm, blir nog mycket dräll i helgen för att hitta den.

Sitter även och funderar på vad exakt det blir att inhandla på IKEA, har en låååång lista, men är än inte riktigt säker på alla saker. Som ni antaligen sett på mina bilder så älskar jag färgen rött och svart i kombination men även naturliga toner i beiget och brunt. Skulle aldrig kunna bestämma mig för en av de båda utan försöker göra det bästa av det hela.

Min shoppinglista ser iaf ut som följande:




Grundtal våg, 149 kr - Gruntal hängare för dörr, 69 kr - Grundtal toalettpappershållare, 49 kr - Sagån duschdraperistång, 149 kr



Ribba ram, 119 kr - Tindra doftande värmeljus, 39 kr - Florence badlakarn, 149 kr - Lack hylla, 695 kr


Erikslund tavla, 149 kr - Lack hylla, 129 kr - Bästis förvaringsväska, 20 kr



Men det jag faktiskt önskar mig mest av allt är att Danne vore här eller att jag vore hos honom.

Inga kommentarer: