17 februari 2007

Theme songs...






Idag är en sån där dag, där musiken har ett tema.
Jag lyssnar mig genom dagen, funderar på saker som är helt ja, betydelselösa. För det finns inga svar. Bara frågor.

Jag har tagit en helg för mig själv, en helg med bubbelbad, vin, god mat och film. Men jag klarar ändå inte riktigt av att njuta. Mina tankar stör mig. Tystnaden kan inte överrösta tankarna.
Fotograferat har jag gjort, både med digitalkameran och systemkameran. Blev nöjd.
Jag ser bra ut på bilderna, men känner mig inte snygg ikväll. Har promenerat, men blev bara rastlösare. Har pratat i telefon, chattat, smsat, sjungit och gossat med katten. Tankarna finns kvar.

Lars Winnerbäck - Elegi
Garth Brooks - Desperado
Rob Thomas - Now comes the night
Jack Johnson - Questions
Lars Winnerbäck - Brustna hjärtans röst
Led Zeppelin - Nobody's fault but mine
Leann Rimes - How do i live
Metallice - Low mans lyrics
Pain of Salvation - Brickwork part II IV
Sixpence non the richer - Don't dream it's over
Beyonce - Irreplaceable
Ne-Yo - So sick

4 kommentarer:

Anonym sa...

sjukt sköna låtar. Vet precis hur det känns med dom där långa dagarna, har man ett sountrack of my life så fixar man det. Har du hört joy divison? Love will tear us apart?

Anonym sa...

Vilken fin och trevlig blogg du har! Jag länkade mig hit från Cleo.

Anonym sa...

Ja, Du är jättefin på bilderna! Själv har jag lyssnat på Simon and Garfunkel. Jag fick ett ryck och gick in på cdon.com och beställde Concert in Central Park (hm, är jag väldigt gammal nu?), litenostalgi. När den kom i posten visade det sig att det var en dvd med hela konserten filmad. Kanon, jag hade den på video, men den försvann för en så där 5 flyttar sedan. Så, i morse satt sambon och jag och tuggade frukosten i kapp medan vi satt och glodde på Simon and Garfunkel. :-)

Anonym sa...

Men hallå, jag har varit mer eller mindre frånvarande i en vecka och inte läst så mycket bloggar och nu ser jag att Ditt inlägg är flera dagar gammalt. Allt väl? Kram, kram, skickar massvis av snälla tankar och värme.