16 februari 2007

Ett andetag i taget...


... bloggvärden är en värld där man är fri. En värld för välmående och diskussion, en ställe där vi växlar tankar och idéer. Talar om känslor, inredning, politik och kläder. Allt i en salig underbar röra.

Men precis som i det verkliga livet finns här människor som skadar andra.

Cleo, en underbar person vars blogg jag läser dagligen har fått erfara detta.

Jag blir verkligen upprörd över detta, jag vet hur det är att må dåligt.

Man klistrar på ett leende för att man inte orkar med frågor, biter ihop och går sen hem och låter tårarna skölja bort det falska leendet.


Som Cleo skriver, '"vet att jag egentligen inte BEHÖVER förklara." Det räcker med att man måste försvara sig (oftast) mot försäkringskassan, arbetsförmedlingen och läkare.

Att man ska straffas för de dagar man mår ganska bra är helt bisarrt. Alla mår vi olika, dag från dag. Ibland är du ledsen, trots att du är en glad människa. Har du då inte rätten till dina tårar?


Vi som mår dåligt, har rätt till våra leenden, till våra bra dagar. Hur ska vi annars klara av de dagar då mörkret sköljer över oss?



http://cleopethra.blogg.se/140207111954_vldigt_vldigt_ledsen.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag blev så arg när jag läste på Cleos blogg hur hon blivit behandlad! Att det finns människor som inte har bättre saker för sig här i livet än att göra andra illa?!

Vilken trevlig blogg di har förresten! I'll be back!

Trevlig helg!

Anonym sa...

Hej vännen! Och en stor kram till Dig. Jag önskar Dig en underbar helg och värme och leenden. Kram, Cleo. :-)