4 mars 2007

That sugar kick!

Det är söndag. Jag har promenerat i solen med Holger. Ätit soppa till frukost. Fått munsår och är småsnuvig. Men det här är nog första dagen på länge som jag mått riktigt bra. Jag shoppade igår, massor för mycket, men det var roligt, och jag ville unna mig någonting.Det blev en kappa, en sjal, ett par vantar, två ljuslyktor och två ljus. Den snyggaste klädvårdsrollern jag sett, en blomma, en handväska och på eftermiddagen en hamburgare.



Jag har egentligen massor att skriva om, funderar på om jag ska dela upp det i flera inlägg eller köra allt på samma gång. Kan blir mycket.

Jag är både glad och ledsen på samma gång för tillfället. Jätteglad för att min älskling har ett jobb som han verkligen trivs med, för att jag börjar min inskolning på mitt jobb på fredag. För att barnen på min praktik är underbara och mycket går min väg.




Men samtidigt finns det en känsla av osäkerhet och mycket ilska innom mig. D har bestämt sig för att stanna längre på Malta. Har längtat efter att han ska komma hem ända sen han åkte ned. Det börjar vara ett tag sen nu. Jag vill verkligen att vi ska få börja på vårt liv tillsammans. Just nu står vi som bara på standby och drar en massa onödig ström. Energin slösas på dumma saker och orken sinar fort. Tycker inte om att vara arg på honom, men just nu är det bara så att jag känner ilska, sorg och besvikelse.



Jag är så lycklig egentligen, men samtidigt så vill jag kunna träffa honom, msn och skype är inte något som funkar i längden.

Hanna och Stefan är verkligen mina stöttepelare just nu, de lyssnar och låter mig vara så arg, ledsen och glad som jag är för stunden. Jag lever mitt liv genom dem just nu, de är mina lufthål.
Känns som att mitt liv känns allt mer stillastående nu, jag tappade ett av mina viktigaste mål, den drömmen jag haft sen länge skjöts



på ännu mer. Jag är väl egentligen arg på mig själv som låter mitt liv kretsa så mycket kring mina känslor och drömmar.
Vore mycket lättare om jag bara körde på logik. Då kanske jag skulle kunna strunta i att jag känner mig sårad och se vilken underbar möjlighet det här är för D. Glädjas med honom att han har ett jobb som han trivs med så bra. Istället gör jag det bara svårt för honom. Jag skäms.
Men samtidigt, så kan jag inte rå för hur jag känner.
Jag saknar honom.


Byter samtalsämne här och återgår till min shopping :D

Kappa från Lindex, nedsatt till 250kr
Handväska från Lindex, 99 kr
Krysantemum, 25kr
Klädvårdsroller från HM, 14 kr
Vantar från HM, 59 kr
Sjal från HM, 79 kr
Ljuslyktor från Hemtex, 22 kr/ st
Ljus från Hemtex, 14 kr/st




Ha en trevlig söndag nu kära vänner, gå ut i det underbara vädret, det ska jag göra.
Klockan är 12, det här är ekot. Hos Sofia spelas just nu Come Rain or Come Shine med Ray Charles. Lägenhetern behöver städas, det behöver handlas mat och disken behöver diskas.

Over and out!


(Nu ska jag gå till Coop extra och köpa lite godis)

Inga kommentarer: