11 maj 2007

Vart försvinner dagarna?

Swoooooooooooooooooooosch!

Då var den här veckan nästan över, det har gått så fruktansvärt fort att jag knappt hunnit göra nått. Eller ja, fika, migrän, jobb, skola, och lite till.

Jag funderar rätt mycket på mitt liv just nu, vad jag gör och inte gör och framför allt varför jag gör det. Leker hobby-filosof. Och det går inge bra.

Funderar på de senaste åren och hur det har varit, funderar på dagsläget och på framtiden. Vad har jag haft, vad har jag och vad vill jag ha. Det är inte helt lätt. Hell no, det är förbannat komplicerat.

Funderar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Där satte du huvudet på spiken; "förbannat komplicerat."
Varför föds man inte med en manual hur livet ska vara liksom? :P
Typ som doppresent kanske...

bsvanelov sa...

Sant som du säger. Men hade det inte varit komplicerat hade det också varit oändligt mycket tråkigare :D

Och hur man än vrider o vänder på det då så kan vi inte få tiden att stanna - bara göra det bästa utav det. Dvs om man nu vet det. Vilket du ju iofs funderar på :)

Anonym sa...

Å så sant. Jag såg en bild inne hos Hedgehog-Sara om just det där. Någon hade klottrat på en toa-vägg. Inte uppmuntrande. Men så sant. Och hela livet pågår de där tankarna. Vi lever hela tiden. Med tankar om hur vi vill leva.