24 maj 2007

Rules to obey...

Min kära vän Josefin gjorde en lista över regler för drömkillen.
Blev lite paff över att de var så många och tänkte att jag skulle försöka mig på en egen för att se om jag hade lika många.

Drömkillen min ska:

1. Älska och respektera mig
2. Ha en god människosyn
3. Ha självrespekt
4. Äga lite livsinsikt
5. Inte vara passiv i livet
6. Ha en god social kompetens
7. Kunna klä och föra sig efter vad situationen kräver
8. Vara mån om sina nära och kära
9. Tycka om att hitta på tokigheter
10. Kunna tänka för sig själv
11. Inte tycka att kvinnans plats är i hemmet
12. Kunna stå ut med att ha 20 par skor i hallen
13. Försörja sig själv
14. Ha passerat åldern 21, gärna 25...
15. Ha humor. Skratt är så viktigt!
16. Acceptera att ingen är perfekt
17. Kunna bita ihop under en shoppingrunda med mig
18. Tycka att jag är drömtjejen
19. Inte vara dum-snål
20. Attrahera mig


Jag kom på 20, måste nog fundera över om det inte finns fler...
Vad tycker ni, är det vettiga krav?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Helt realistiskt ;) Helt lagom!

Anonym sa...

Hehe, jag har läst era krav & jag kan bara skryta om att han sitter breve mig just nu. ;D Vissa har tur! Kram på dig

Anonym sa...

Absolut! Och så måste han stå ut med att titta på Science fiction också! Annras är det kört förmin del! :-) Trevlig helg.

Anonym sa...

PS Det kanske är dags att ändra min länk till min nya blogg? ;-)

Anonym sa...

allt utom shoppingrundan tycker jag låter bra....hatar själv att shoppa i timmar :-)

Anonym sa...

Det är klart att man ska ställa lite krav. Det låter som en bra lista :-)

Anonym sa...

Hehe, Du har samma definition av "springa" sm jag! Lycka till!

Anonym sa...

Du själv då :)

Anonym sa...

Komma med choklad och Cola Light när man har mens. :-)

Anders Ljungberg sa...

sen har vi men krav på hur en tjej ska vara också

Anonym sa...

Vad ska du själv ha? ;)