20 november 2006

Now comes the night

Idag började renoveringen av min lägenhet, stambyte och avloppsfix i veckan och nästa vecka river de badrummet och så ska de byta ut elementen. Detta innebär att lusten att göra nått med resten av lägenheten är läskigt stor.

Badrummet, redan bestämt det mesta. En fondvägg i kakel kommer att sättas upp bakom det nya badkaret, nytt porslin och ett nytt skåp med spegel och lampa. En ny underskåp är införskaffad från IKEA. Vättern med front : Ören vit
Färgerna kommer att gå i grått, vitt och rostfritt.



Ytterligare saker skall fixas också, men det blir först efter jul, så som handdukar och badlakarn i mörkgrått, krokar, toarullshållare och ny draperistång i rostfritt.



I köket kommer inte mycket hända just nu, utan mer frammåt våren. Nu byts det kran till en fin ny en. Till våren ska bänkskivan bytas ut, är sugen på att inte köpa en i trä, har det nu och efter förra ägaren sim fuskat med avtorkning så har den blivit mycket ful på många ställen. I köket måste även skåparna och luckorna målas om, listerna vid golvet och taket måste bytas ut. Och jag tänker tapetsera om, den tapeten som känns mest trolig just nu är Edo från Osborne och Little.


Men den blir troligen för dyr då jag måste ha 3 rullar för mina hel-långa våder och sen behöver jag lite extra kring fönstren och dörrarna. Skulle kunna gå med tre rullar, men vem vågar chansa? Den kostar ju bara 560 spänn rullen.. Haha BARA.

Vardagsrummet, som i dagsläget ser ut som en lagerlokal då både kök och hall är tömd på grejer och from nästa vecka innehåller badrummets inredning också :D Jag tycker förresten väldigt illa om brun papp och plast...

Vardagsrummet kommer antagligen att målas i en beige färg, som antingen går mot det guldiga eller bruna hållet för att bryta mot min beigea soffa. Har köpt en matta i naturfärgad ull att ha under lackborden, blev riktigt fint.


Hallen är det som ska bli roligaste att göra om, önskar att jag hade bilder på den så skulle ni få se mina röda älsklingar (sko och hatthylla), mina snygga skolådor och min "hej" krok.
Hallen kommer iaf att målas i matt vit (om jag får min vilja igenom) Och på en av väggarna kommer en väggmålning i halvblank svart att göras. Hade funderat på det men efter förra numret av residence så var jag säker på att det var det jag ville. Var grymt snyggt och jag tror det kommer binda ihop lägenheten riktigt riktigt bra.



Nå, det var allt för nu, här i bloggen kommer alla mina drömmar, önskningar och även bilder från hur det går med lägenheten att läggas upp. :) Tack för titten!

(åh, överskriften ja, dagens låtrekomendation är Rob Thomas - Now comes the night)

1 kommentar:

Sofia sa...

cleopethra - tack, det kommer säkert bli roligt bara nu det här första jobbiga med vatten, avlopp och toalett blir klart. Men det är bara en månad kvar :D Och nästa jul, ja då blir det pyntning för hela slanten.