1 april 2007

WHAT?!!

Sitter på inrikesterminalen på arlanda just nu och fördriver tid innan mitt plan går hem till Luleå.
Har inte nog många fingrar och tår för att räkna alla dessa magväskor som jag ser. Jag ser sockar i sandaler. Jag ser människor som är glada, människor som ledsna. Ser de oinspirerade, ointresserade. Ser inspirerade, aktiva, världsvana och medvetna.

Sen en kvinna som sitter och läser, hon tycker att tröjan sitter dåligt, drar i den hela tiden. Ser en karl som bistert knappar på sin palmpad. Ser en kvinna som ligger och vilar, hon verkar ha rest länge. Hennes karl står med deras bäbis i en sele på magen. Bäbisen sover nöjt, karln är less. Obrydd och kanske lite irriterad.

Tror vi alla känner oss osynliga i sånna här situationer. Ibland tittar dom andra upp på mig, där jag sitter och knappar. Hojtar till lite nöjt när AIK gör mål. Skrattar när trevliga meddelanden dyker upp på msn och ler åt den underbart varma solen som skiner in genom de stora fönstren.


Det har varit en underbar helg

6 kommentarer:

Anonym sa...

Aaaah, härligt! :-)

bsvanelov sa...

Var passar det bättre att betrakta den här arten som vi tillhör än Arlanda? Roliga observationer... :)

Anonym sa...

Åhh vad skönt, hoppas verkligen att allt har gått bra!!! (vad det nu innebär för er båda)

kramar, Josabeth

Anonym sa...

Åhh vad skönt, hoppas verkligen att allt har gått bra!!! (vad det nu innebär för er båda)

kramar, Josabeth

Anonym sa...

Vad kul att du haft en trevlig helg...
Och det verkade ju faktiskt vara rätt spännande på arlanda, haha! :)

Anonym sa...

Det finns en ny inredningsbutik på nätet, www.inneonline.se
Värt ett besök...